Alhamdulillah.....
akhirnya penantianku kini sudah berakhir...
Sakit perit selama neh kini juga berakhir...
Syukur kepada Allah kerana telah membantu ana menghadapi segala perit study selama neh. Kini ana semakin hampir untuk meninggalkan sem 2 di IPG Kampus Ipoh ini, banyak kenangan yang ana dan sahabat-sahabat hadapi sepanjang sem 2 di sini. Dalam 4 tahun lagi ana nak hadapi hidup disini banyak lagi dugaan yang ana bakal hadapi sepanjang ana belajar di sini.

Akhirnya peperiksaan pun sudah berakhir. Cuti pon dekat nak menjelma, kepada rakan-rakan ana di IPG ipoh ini ana ucapkan selamat bercuti dan ingatlah orang-orang yang tersayang di sepanjang pejalanan balik ke kampung. Jauh lagi perjalanan kita....

Hurm ana kat sini ada nak kongsikan sebuah kata-kata motivasi harap hayati~


Bentuk Dirimu Sendiri Sebelum Membentuk Orang Lain


“Ketika aku muda, aku ingin membentuk seluruh dunia. Lalu aku sedari, betapa susah untuk membentuk seluruh dunia ini, lalu aku putuskan untuk meembentuk negaraku sahaja. Ketika aku sedari bahawa aku tidak mampu memebentuk negaraku, aku mulai berusaha untuk membentuk kotaku. Ketika aku semakin tua, aku sedari tidak mudah membentuk kotaku. Maka aku mulai membentuk keluargaku. Kini aku semakin uzur, aku pun tak untuk membentuk keluargaku. Aku sedari bahawa satu-satunya yang mampu untuk aku ubah adalah diriku sendiri.

Tiba-tiba aku sedar bahawa aku mampu membentuk diriku dahulu, aku mestilah mampu membentuk keluargaku dan kotaku. Pada akhirnya aku akan membentuk negaraku dan aku pun mampu membentuk seluruh dunia ini.”

Tidak ada yang mampu kita betuk sebelum kita membentuk diri sendiri. Tidak mampu kita membentuk diri sendiri sebelum mengenal diri sendiri. Takkan kenal pada diri sendiri sebelum mampu menerima diri ini apa adanya.


Sekadar pengkongsian peringatan untyuk diri sendiri dan antum semua. Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah Taala.


Yang benar.....Hamba Allah Yang Hina~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP