sebarkan~

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ini adalah surat wasiat dari penjaga makam
Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad Maeine (Saudi Arabia). Pada suatu malam ketika
membaca Al-Quran di makam Rasulullah SAW. Selepas membaca lalu hamba tertidur, dalam tidur
hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada hamba, dalam 60 000 yang
meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman.

a)isteri tidak mendengar kata
suami.
(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad,
hendaklah kamu menyedarkan kepada orangmembuat kebajikan,
kerana hari penghabisan(Qiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit,
sesudah itu matahari akan turun di atas kepala.

PESANAN HAMBA INI
(a) berselawat – untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW.
(b) bertaubatlah – dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka.
(c) Bersembahyanglah
(d) berzakat – jangan ditinggalkan.
(e) Menunaikan Fardhu haji – bila berkemampuan.
(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.

UNTUK MAKLUMAN
1.seorang saudagar dari bombay
telah menerima surat ini dan beliau telah mencatak
sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah
dengan mendapat keuntungan yang besar dalam perniagaannya.
2.seorang hamba Allah telah menerima surat ini tetapi tidak menganggap wasiat ini palsu,maka selang beberapa hari kemudian anaknya meninggal dunia.
3.Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 salinan dan menghantarnya kepada orang lain, maka selang beberapa hari kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di malaysia timur.
4.tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar perak secara tidak langsung dipecat dari jawatannya kerana apabila beliau menerima wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan untuk disebarkan kepada orang lain, beberapa hari kemudian beliau telah dilantik menteri Kabinet Perdana Menteri.
5.Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat wasiat ini dan tidak percaya akan kebenarannya juga
menganggap palsu lalu membuangnya ke dalam tong sampah. seminggu kemudian beliau
telah dijatuhkan hukuman pancung sampai mati.
6.di Terengganu, seorang pekerja bengkel kenderaan telah menerima wasiat ini dari pengirim yang tidak dikenali yang datangnya dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20 salinan seperti yang
dituntut. Mengendahkannya dan Alhamdulillah dia
dianugerahkan oleh Allah seorang gadis berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh Islam. Baginya anugerah ini paling agung dan tidak ada tandingannya.
7.Di Terengganu juga, seorang hamba Allah telah menerima surat ini dari orang yang tidak dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya dengan mengatakan ianya bohong belaka dan sengaja mengada-adakan untuk menakutkan orang yang membacanya. Beberapa hari kemudian dia telah
mendapat penyakit ganjil dan penderitaanya amat menyedihkan. setelah tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,penyakitnya sukar juga diubati oleh doktor. akhirnya beliau teringat
akan wasiat ini dan mengedarkannya kepada orang lain. seminggu kemudian barulah beliau beransur sembuh sehingga sekarang.

banyak lagi contoh-contoh orang yang menerima wasiat tetapi tidak mempercayainya dan tidak mengedarkannya atau menyampaikan kepada orang lain. dimana mereka mendapat malapetaka.setelah kejadian menggembirakan dan menyakinkan ini anda jangan lupa
menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa 96 jam dari masa anda menerimanya.
InsyaAllah anda memperolehi sesuatu dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan
pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan
hidup.
ISNYAALLAH.
PERHATIAN setelah
membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda
orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahkan sesuatu
nikmat atau hajat anda akan dikabulkan oleh ALLah. katasheikh ahmad lagi. jika apa yang
hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak
mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW naaauzubillah. oleh itu hendaklah
ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain. insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau
dibiarkan

TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM.... SEBARKAN 20 WASIAT NI KPD UMAT
ISLAM(copy & paste)

2 comments:

musafirdunia said...

jangan percayalah surat berantai macam ni. dah banyak cerita mcm ni sejak zaman sekola lagi. ulang2 je pon

Muhammad syakir said...

tu la aku baru nak tanya ang pasal surat neh...syukran 3x taqin aku just post ja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP